Tak Pasal-Pasal Jadi Sasaran, Lelaki Ini Mohon Orang Ramai Sebarkan Taktik Terbaru Along Yang Semakin Melampau!

Seorang lelaki merayu kepada orang ramai agar ‘viral’kan satu hantaran beliau di Facebook mengenai tindakan along yang kini sudah mula menyasarkan rumah jiran.

Beliau dan keluarga kini hidup dalam ketakutan setelah rumah dan kereta beliau disimbah cat merah oleh along berpunca dari jirannya yang telah berpindah rumah.

Foto Facebook Azhar Md Arif
– Foto Facebook Azhar Md Arif

Walaupun sudah meminta penjelasan dan membuktikan bahawa along tersebut sebenarnya mencari penghuni rumah yang lain, namun beliau seolah-olah diugut pula supaya mencari jirannya tersebut.

Menurut komen seorang netizen, berdasarkan pengalamannya yang seakan-akan sama, along tersebut bukan tersalah rumah tetapi memang sengaja menjadikan jiran sebagai mangsa.

Oleh kerana peminjam sudah menghilangkan diri dan along tersebut tidak tahu bagaimana untuk mencarinya, rumah jiran-jiran pula yang disimbah cat.

Kejadian yang turut berlaku di Johor tersebut telah pun dibuat laporan polis sebelum ini, namun kes simbah cat ke rumah jiran ini dilihat semakin berleluasa kebelakangan ini.

Ikuti perkongsian Azhar Md Arif berikut dan mohon kongsikan juga kepada rakan dan ahli keluarga yang lain untuk keselamatan bersama.

Tangkap layar dari Facebook Azhar Md Arif
– Tangkap layar dari Facebook Azhar Md Arif

Bismillah, moga urusan aku dipermudahkan.

Kisah jiran berhutang dengan along.

Kejadian simbah cat merah malam tadi di rumah aku. Orang lain berhutang, rumah dan kereta aku jadi mangsa.

Aku buat posting ni untuk kau orang bantu aku viralkan posting ni, supaya kita lebih berwaspada. Nak harap si penghutang call aku untuk bayar ganti rugi ni, belum tentu lagi kan?

Malam tadi lebih kurang jam 12 lebih, tiba-tiba aku dengar jiran depan rumah aku jerit dan lepas tu aku terus tengok luar rumah dan nampak 2 orang budak menaiki motor terus beredar dari rumah aku lepas campakkan sebotol cat depan rumah aku.

Rumah aku nombor 288. Kalau ikut note yang ditampal, rumah penghutang nombor 286 dah kosong tiada penghuni hampir setengah tahun.

Foto Facebook Azhar Md Arif
– Foto Facebook Azhar Md Arif

Aku WhatsApp si along nombor dalam note yang ditampal. Tapi, kau orang baca jelah conversation tu. Si along siap suruh kita pula cari owner rumah tu.

5 – Foto Facebook Azhar Md Arif
– Foto Facebook Azhar Md Arif

Dahlah salah rumah, dia boleh suruh kita cari si penghutang tu. Sabar jelah.

Kau orang doakan semoga urusan aku dipermudahkan. Report polis pun dah dibuat.

Yang paling sedih, budak yang menyimbah tu budak Melayu, kata jiran aku yang nampak kelibat budak tu.

Sumber: Azhar Md Arif

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, LIKE Dan SHARE YA Semoga Bermanfaaat Terima kasih!

TimesTodayPost menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: TimesTodayPost.com  tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen Negatif yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen Negatif anda disini.

Pihak Admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

About admin

Check Also

Gelang Ion Negatif – Fesyen Aksesori Perhiasan Diri, Benar-Benar Ajaib Atau ‘Scam’ Semata-Mata?

Pemakaian gelang sebagai fesyen & aksesori perhiasan diri memang tdk dinafikan dapat menyerlahkan lagi penampilan …

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Recent Comments